» بازاریابی » ۸ ایده خلاقانه تبلیغات محیطی با هزینه پایین
ایده خلاقانه تبلیغات محیطی

۸ ایده خلاقانه تبلیغات محیطی با هزینه پایین

15 خرداد 1404 0۲6

بدون شک زمانی که یک برند فعالیت خود را آغاز می‌کند بودجه کمی در اختیار داشته و براین اساس باید تبلیغات را به شکل اقتصادی و ارزان انجام دهد تا از ایجاد هزینه‌های بالا جلوگیری کند. تبلیغات محیطی از آن دست روش‌هایی هستند که اگر به شکل خلاقانه بکار گرفته شوند، به بهترین شکل روی نرخ تبدیل مشتری موثر واقع شده و بستری مناسب به منظور پیشرفت بیزینس فراهم می‌کنند. 
این مدل بازاریابی به سبب اینکه محتوای تبلیغ در سطح شهر در معرض دید قرار می‌گیرد، پیام را به شکل مستقیم در اختیار طیف وسیعی از بازدیدکنندگان قرار داده و فرآیند برندینگ را به شکل اصولی انجام می‌دهد، از این روز امروزه طرفداران زیادی در بین مشاغل پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم ۸ ابزار تبلیغات محیطی را معرفی کرده و ویژگی‌های هر کدام را تحت بررسی قرار می‌دهیم. 

تبلیغات گسترده در فروشگاه‌ها

موثرترین روشی که این روزها توسط بسیاری از برندها بکارگرفته می‌شود تبلیغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. این روش به دلیل جلب توجه لحظه‌ای مشتری، با استقبال زیادی رو به رو شده و تجربه خرید را ارتقا می‌بخشد. اصولا اگر محتوای تبلیغاتی به وسیله انواع سازه های تبلیغات محیطی چون استند رول آپ نمایشگاهی در اختیار قرار گیرد تاثیر بهتری گذاشته و امکان افزایش تعامل را بالا خواهد برد. علاوه بر این زمان ماندگاری مشتری در فروشگاه را بالا برده و به همین دلیل می‌توان گفت بازدهی بسیار زیادی دارد. 

استفاده از پوسترهای تبلیغاتی

از جمله بهترین روش‌ها برای تبلیغ محیطی پوسترها هستند چرا که قیمت ارزانی داشته و در مکان‌های شلوغ چون ایستگاه‌های اتوبوس و فروشگاه‌ها قابل استفاده می‌باشند. در صورتی که بتوانید با استفاده از پوستر پیام خود را به شکلی واضح و با بهرمندی از تصاویر باکیفیت و جذاب به مخاطبین برسانید تاثیر تبلیغات محیطی بر فروش را متوجه خواهید شد. در این زمینه باید گفت بهتر است پیام تبلیغاتی کوتاه باشد تا افراد بتوانند آن را به راحتی مطالعه کرده و در ذهن خود بسپارند.

پوسترهای تبلیغاتی از تبلیغات محیطی کم هزینه

 تبلیغ به وسیله مترو و اتوبوس

از جمله روش‌های موثری که امروزه به منظور افزایش نرخ تبدیل، برندینگ و ارتباط با مخاطبین بکار گرفته میشود باید به تبلیغ با مترو و اتوبوس اشاره کنیم. اهمیت تبلیغات محیطی با هزینه پایین در مترو و اتوبوس زمانی مشخص می‌شود که بتوانید با بهرمندی از کمترین بودجه محتوای تبلیغاتی خود را در معرض دید طیف وسیعی از عموم مردم قرار داده و مناطق مختلفی را از نظر پوشش جغرافیایی تحت پوشش خود قرار دهید. استفاده از سازه های موقت نمایشگاهی در این فضاها نیز می‌تواند میزان اثربخشی آن‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. 

استفاده از بنرهای تبلیغاتی در فضای باز

یکی دیگر از روش‌هایی که توسط بسیاری از کسب‌وکارها در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد بنر تبلیغاتی است که اصولا به منظور تبلیغ کردن در مورد جشنواره‌ها، رویدادهای خاص، تخفیفات و … در کنار جاده‌ها یا روی پل‌ها نصب شده و نظر مخاطبین را به خود جلب می‌کند. از اهمیت تبلیغات محیطی به این روش باید گفت که به صرفه بوده و در صورتی که در طراحی آن از پیام مناسب و رنگ جذاب استفاده شود، به خوبی در معرض دید قرار گرفته و توجه افراد را برای لحظه‌ای به خود جلب می‌کند. 

تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر

در صورتی که به فکر آگاهی بخشیدن به مخاطبین خود هستید و می‌خواهید برند، محصولات یا خدمات خود را به شکل حرفه‌ای به عموم مردم معرفی کنید، هیچ انتخابی بهتر از تبلیغ محیطی با استفاده از بیلبورد نیست. این مدل از محصولات تبلیغاتی به سبب اینکه دارای سیستم نورپردازی هستند به شکل ۲۴ ساعته محتوا را به نمایش درآورده و به همین دلیل بازدهی بسیار بالایی دارند. تهیه بیلبورد از جمله ایده های تبلیغات محیطی است که در کنار خیابان‌ها و اتوبان‌ها قرار گرفته و به دلیل اینکه در برابر عوامل محیطی چون نور خورشید و باد مقاوم است گزینه ایده‌آلی برای تبلیغ می‌باشد.

ایده های تبلیغات محیطی

تبلیغ با تلویزیون‌های شهری

یکی از پربازده‌ترین انواع تبلیغات استفاده از تلویزیون‌ها شهری است که جذابیت بصری بسیار بالایی داشته و به طور مستقیم روی ذهن مخاطبین موثر واقع می‌شود. از اصول تبلیغات محیطی در این روش باید به این موضوع فضا و محل قرارگیری این نوع تلویزیون‌ها اشاره کنیم، چرا که باید در نقاط استراتژیک قرار گیرند تا حجم وسیعی از بازدیدکنندگان به آن دسترسی پیدا کنند. همچنین زمان پخش تبلیغ و استفاده از محتوای باکیفیت و جذاب نیز از اهمیت بالایی برخوردار میباشند.

تبلیغ با استیشن بورد

یکی از تبلیغاتی که همواره ممکن است تمامی ما در طول روز با آن رو به رو شویم استیشن بوردها هستند که در ایستگاه‌های اتوبوس محتوای تبلیغ را به نمایش گذاشته و توجه طیف وسیعی از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند. این مدل از تبلیغات محیطی خلاقانه به شکل مداوم توسط افرادی چون دانشجوها و کارمندان دیده شده و به همین دلیل در ذهن افراد باقی می‌ماند. همچنین نسبت به بازدهی بالایی که دارد هزینه کم و مقرون به صرفه‌ای داشته و برخلاف تبلیغات مجازی به سبب ماهیت فیزیکی ذهن افراد را درگیر میکند.

تبلیغ محصول با تابلوهای روسازی

این مدل از تابلوها اغلب روی پشت‌بام خانه‌ها نصب شده و به دلیل ساختار و ماهیتی که دارند بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند و از فاصله دور نیز قابلیت برندینگ را فراهم میسازند. از نکات مثبت در مورد این ابزار تبلیغات محیطی باید به این موضوع اشاره کرد که به افزایش اعتبار برند پرداخته و امکان طراحی بزرگ‌مقایس را ایجاد کرده است. همچنین ماندگاری بالایی داشته و به شکل ۲۴ ساعته نیز قابل استفاده میباشد. به همین دلیل مخاطب می‌تواند آن را در هر لحظه از شبانه روز مشاهده کرده و محصول یا خدمات را شناسایی کند.

 سوالات متداول

تبلیغات محیطی چه تاثیری بر میزان فروش کسب‌وکار دارند؟

این مدل تبلیغات به شکل مستقیم یا غیر مستقیم روی مخاطبین اثر گذاشته و میزان آگاهی افراد را در خصوص عملکرد بیزینس افزایش می‌دهد. علاوه بر این اگر حاوی پیام‌های جذاب و هوشمندانه باشند افراد را به خرید لحظه‌ای کالا ترغیب کرده و تکرار خرید را نیز افزایش می‌دهند به همین دلیل به شکل ویژه روی بالا رفتن میزان فروش در کسب‌وکارها تاثیرگذار خواهند بود.

کدام روش برای تبلیغ محصول گزینه مناسب‌تری است؟

اگر به دنبال تبلیغ محصول عمومی با بهرمندی از تبلیغ محیطی هستید بهتر است به دنبال بیلبوردها باشید که از فاصله دور نیز دیده شده و اغلب در زمان کمپین‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین تبلیغ در فروشگاه‌ها نیز می‌تواند افراد را ترغیب کند تا وسیله مورد نظر را به راحتی از داخل فروشگاه تهیه کنند. 

برای کسب‌وکارهای نوپا چه نوع تبلیغات محیطی انتخاب بهتری است؟

کسب‌وکارهایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند بهتر است از روش‌هایی استفاده کنند که به هزینه کمتری نیاز داشته باشد. بدین ترتیب گزینه‌هایی چون تبلیغ در مترو یا استیشن بوردها انتخابی فوق‌العاده هستند چرا که اصولا ارزان‌تر بوده و به خوبی برند یا محصول را به مخاطبین معرفی می‌کنند.

در زمان برندینگ با استفاده از تبلیغات محیطی به چه نکاتی توجه کنیم؟

توجه داشته باشید که می‌بایست مکان و فضای مناسبی را انتخاب کرده و پیام را به شکل واضح و ساده در اختیار قرار دهید. شعاری را انتخاب کنید که به راحتی حفظ شده و در ذهن افراد باقی بماند. روی برند یا محصول تمرکز کرده و اطلاعات تماس را روی تبلیغ خود درج کنید. 

لینک کوتاه: https://armanekasbokar.ir/?p=73985

به این نوشته امتیاز بدهید!

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. حامد راد

    ممنون بابت مقاله کاملتون 🙌 فقط کاش برای هر روش یه برآورد حدودی از هزینه هم می‌نوشتید. مثلاً تبلیغات فروشگاهی یا پوستر چقدر در میاد؟ ما یه استارتاپ نوپا هستیم و دنبال گزینه‌های ارزان ولی مؤثر می‌گردیم.

    • کارشناس روابط عمومی دیجیتال

      خیلی ممنون از بازخورد خوبتون 🌟
      حق با شماست، درج بازه‌ی قیمتی می‌تونه به تصمیم‌گیری بهتر کمک کنه. به‌طور کلی، تبلیغ با پوستر یا استندهای فروشگاهی از ۱ تا ۵ میلیون تومان (بسته به محل نصب و چاپ) هزینه داره، در حالی‌که بیلبوردها یا تلویزیون‌های شهری بسیار گران‌ترن. پیشنهاد می‌کنیم در شروع، از تبلیغات فروشگاهی، پوستر و استیشن بورد استفاده کنید که هم کم‌هزینه‌ان، هم برای برندهای نوپا بیشترین اثربخشی رو دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − دو =

  • ×