» استارتاپ » موفقیت در فروش با شرکت در دوره بازاریابی کاربردی

موفقیت در فروش با شرکت در دوره بازاریابی کاربردی

6 مهر 1404 4۲94

امروزه رقابتی بی‌سابقه در زمینه‌ فروش در حال شکل گرفتن است و افراد اعم از کارشناسان فروش و حتی افراد عادی در تمامی حوزه‌ها اقدام به یادگیری روش‌های فروش و بازاریابی می‌کنند. داشتن این روحیه در این مسیر تنگاتنگ، کسب و کارها را رو به جلو سوق می‌دهد و در پیشرفت و توسعه‌ روزافزون آن‌ها موثر است. پیشنهاد می‌شود علاقه‌مندان برای موفقیت در فروش به مطالعه و یادگیری نکات سودمند از طریق مطالعه‌ مقاله‌ زیر بپردازند.

معرفی مفاهیم پایه‌ای در بازاریابی

فروش یک مهارت مهم تلقی می‌شود که می‌تواند ابعاد زیادی در زندگی اقتصادی و رفاه مالی را تحت تاثیر قرار دهد. کسب مهارت در بازاریابی و فروش یک عامل مهم در پیشرفت و توسعه‌ شغلی و فردی محسوب می‌گردد. در آغاز بهتر است برای تبدیل شدن به یک کارشناس موفق و یا حتی استفاده از اصول بازاریابی در شغل و حرفه اطلاعاتی درباره‌ برخی از عناوین و مفاهیم پایه‌ای به دست آورد.

بازاریابی (marketing) در عبارت فرآیند علاقه‌مند کردن مردم به کالاها و خدمات تعریف می‌گردد، در حالی که اصطلاح فروش (sales) به تمام فعالیت‌هایی اشاره دارد که منجر به فروش کالاها و خدمات خواهد شد. متخصص بازاریابی دیجیتال، کینان وستکات، درباره‌ فروش و بازاریابی عبارت جالبی را در ادامه بیان نموده است: «بازاریابی و فروش مانند خواهر و برادرهایی با هدف یکسان یعنی کمک به موفقیت یک شرکت هستند. اما درست مانند خواهر و برادرها، شخصیت‌ها و نقش‌های متمایز خود را دارند. همچنین بازاریابی به علاقه‌مند نمودن افراد به نوعی محصول یا خدمات متمرکز است اما فروش بر ایجاد معامله و اطمینان از رضایت مشتری از خرید خود تمرکز می‌نماید.»

سپس بعد از یادگیری این اطلاعات اولیه باید یک طرح بازاریابی که با عنوان4p در بازاریابی کاربردی که درباره‌ی محصول بیان می‌گردد مشخص ‌شود:

  • کلیات و جزئیات (product)
  • قیمت (price)
  • تبلیغات (promotion)
  •  مکان فروش محصول (place)

در مقابل، در بخش فروش جزئیاتی در مورد فرآیند و نحوه فروش، بازار هدف، اهداف، ساختار کلی تیم و برنامه عملیاتی همچنین ابزارها و منابعی که برای رسیدن به اهداف مورد استفاده قرار خواهند گرفت بررسی خواهد شد. این موارد که از اصول بنیادین در فروش و بازاریابی به شمار می‌روند می‌توانند در فروش و سود بیشتر کمک کنند و به کسب و کارها رونق دهند، لذا یادگیری آن‌ها می‌تواند از اهداف مهم یک شخص یا سازمان تلقی گردد.

اهمیت بازاریابی در فروش و آشنایی با روش های نوین بازاریابی در سال ۲۰۲۵

اهمیت بازاریابی در فروش و آشنایی با روش های نوین بازاریابی در سال 2025

در طی سالیان گذشته، کسب و کارها و شرکت‌های متعدد بر آموزش تیم‌های فروش خود از طریق سرمایه‌گذاری در یادگیری تاکید نموده‌اند اما در طی یک دهه اخیر این روش دچار تغییراتی گردیده و تاکید بر بازاریابی خیلی بیشتر از فروش صورت گرفته است. تغییرات ایجاد شده در عادت‌های خریداران توسط اینترنت و شبکه‌های اجتماعی موجب شده است تا این موج عظیم به سمت بازاریابی صورت پذیرد. مشتریان در این روند جدید ابتدا محصولات را به صورت آنلاین بررسی می‌کنند و خریداران فقط در زمانی با فروشنده تماس می‌گیرند که می‌دانند چه می‌خواهند و ممکن است حتی تلاش‌های تیم فروش برای ارتباط با آن‌هانادیده گرفته شود. در اینجا نیز برخی از روش‌های جدیدی که در بازاریابی استفاده می‌شود بیان گردیده است:

روش های نوین بازاریابی

توضیحات

بهره‌مندی از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با ارائه پیشنهادات، محتوای متنی و تصویری، رسم نمودار و نمایش نتایج به صورت گرافیکی یکی از روش‌های اصولی در بازاریابی نوین محسوب می‌گردد. طبق گزارشی ۹۲ درصد از بازاریابان بیان داشتند که هوش مصنوعی بر نقش آن‌ها تأثیر زیادی گذاشته است و از هر پنج نفر بازاریاب، یک نفر قصد دارد از Ai برای انجام استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده نماید.

تولید محتوای ویدیویی کوتاه

تماشای ویدیوهای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی از پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها به شمار می‌رود. یوتیوب و اینستاگرام به عنوان پلتفرم‌های اجتماعی برتر و محبوب در سال ۲۰۲۵ شناخته می‌شوند.

تلاش برای برند سازی و جلب اعتماد

تلاش‌ برای ساختن یک برند با اصالت، اعتماد مصرف‌کننده را زیاد می‌کند. نحوه نمایش برند از طریق محتواهای اصولی با تکیه بر ارتباطات عاطفی می‌توانند به حفظ مشتری کمک نموده و همچنین به جذب مشتریان جدید کمک شایانی نماید.

انجام مطالعات موردی و شناسایی سرنخ‌های فروش

در بازاریابی سنتی مطالعات موردی برای افزایش شناخت برند به ویژه برای بازاریابی B2B، استفاده می‌شود. کارشناسان بازاریابی می‌توانند از مطالعات موردی و دغدغه‌های مشتری استفاده کنند و به نتایج مؤثری دست یابند.

توصیه‌های طلایی برای بهبود تکنیک‌های فروش

در بازار رقابتی امروز، تلاش‌های فروشنده و بازاریابان عاملی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز در جذب مشتریان جدید محسوب می‌شود.  دانستن برخی نکات درباره فروش و بازاریابی کاربردی می‌تواند مانند جرقه‌ای در ذهن علاقه‌مندان باشد و به فروش بیشتر و توسعه کسب و کار آن‌ها کمک کند. در ادامه این نکات بیان خواهد شد:

  • یادگیری تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال
  • تبلیغات آنلاین از طریق سئو، ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی
  • شناخت و تحقیق درباره خریدار
  • رسیدگی و بررسی اعتراضات
  • شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی
  • دسته‌بندی نیازهای اختصاصی مشتریان
  • گوش دادن به نیاز مخاطب

مزایای شرکت در دوره های بازاریابی کاربردی

مزایای شرکت در دوره های بازاریابی کاربردی

استراتژی‌های بازاریابی در عصر دیجیتال امروز نقشی حیاتی در موفقیت کسب‌ و کارها ایفا می‌کنند. این استراتژی‌ها شامل ارتباط با مشتریان، تبلیغ محصولات و کمپین‌های تخفیف خواهند بود که با یادگیری آن‌ها به صورت اصولی در دوره‌های تخصصی بازاریابی کاربردی می‌توان از آن‌ها به عنوان نقطه عطفی در مسیر حرفه‌ای نام برد. برخی از مزایای مهم شرکت در این دوره‌های آموزشی مفید که دانستن آن‌ها برای تمامی افراد فعال در حوزه بازاریابی ضروری است در ادامه ذکر گردیده است:

  • تعامل بهتر با مشتریان از طریق به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند
  • ارائه اطلاعات ارزشمند از طریق پست‌های آموزشی و جذب مخاطبان برای فروش
  • افزایش مهارت‌های ارتباطی و ارائه مؤثر
  • پیدا کردن درک بهتری از مارکت تخصصی و رفتار و نیاز مشتریان
  • یادگیری کار با ابزارهای دیجیتال
  • ارتقای جایگاه شغلی و افزایش درآمد سالیانه

شرکت در دوره بازاریابی کاربردی می‌تواند به شرکت‌کنندگان این توانایی را بدهد که استراتژی‌های مناسب خود را پیدا کنند و از آن ها در جهت ارتقای شرکت و تیم خود استفاده نمایند. دوره‌های گروه آموزشی پارس پژوهان  در حیطه بازاریابی می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد علاقه‌مند و فعال در این حوزه باشد. بهره‌مندی از اساتید مجرب و موفق در بازاریابی یکی از نقاط قوت این دوره‌های آموزشی در دپارتمان مدیریت این مجموعه محسوب می‌گردد.

شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های زیر تغییر بزرگی را برای حرفه و کسب و کار خود رقم بزنید:

جمع‌بندی

در پایان اگر صاحب یک کسب و کار و یا از طرفداران بازاریابی به شیوه جدید هستید با یادگیری و به روزرسانی اطلاعات خود همراه با تلاش مداوم می‌توانید نکات مهم در استراتژی‌های بازاریابی را فرا گرفته و از آن‌ها در جهت ارتقای کسب و کار خود بهره‌مند شوید. سرمایه‌گذاری بر روی بازاریابی در دنیای رقابتی امروز، بهترین نتایج را برای افراد علاقه‌مند به پیشرفت و توسعه به ارمغان خواهد آورد.

لینک کوتاه: https://armanekasbokar.ir/?p=105891

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. شیرازی

    آیا شرکت در دوره‌های بازاریابی کاربردی واقعاً می‌تواند باعث افزایش فروش در کوتاه‌مدت شود یا بیشتر روی بلندمدت اثر می‌گذارد؟

    • دوره‌های بازاریابی کاربردی هم به بهبود فوری تکنیک‌های فروش کمک می‌کنند و هم در بلندمدت باعث ارتقای استراتژی می‌شوند. معمولاً شرکت‌کنندگان در همان چند ماه اول می‌توانند با به‌کارگیری ابزارهایی مثل بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا و شناخت بهتر مشتری، نتایج قابل‌توجهی در جذب مشتری و افزایش فروش تجربه کنند. اما اثرات پایدار این دوره‌ها زمانی آشکار می‌شود که فرد یا تیم، به‌طور مستمر از آموخته‌ها استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + بیست =

  • ×