» رشد کسب و کار » راه هایی برای افزایش فروش در زمان رکود اقتصادی
راه هایی برای افزایش فروش در زمان رکود اقتصادی

راه هایی برای افزایش فروش در زمان رکود اقتصادی

11 آذر 1403 1۰115

هر فروشنده ای دست کم یکبار در دوران فروش خود با بحران رکود اقتصادی مواجه شده است و به علت کاهش ناگهانی درآمد به دنبال راه حلی بوده است تا بتواند از این شرایط خارج شود.

در زمان نه چندان دور که حتما به یاد دارید درست در اسفند ماه ۹۸ کسب و کارهای بسیاری با به وجود آمدن کرونا دچار بحران و رکود اقتصادی شدند و عده ای از آن ها عملا فعالیت و کسب و کار خود را از دست داده بودند.

اما در این بین افراد و کسب و کارهایی نیز بودند که با استفاده از روش های بازاریابی نوین توانستند این تهدید به وجود آمده را به فرصت تبدیل کنند و با استفاده از راه کارهای بازاریابی کسب و کار، فروش خود را از رکود خارج کنند.

راه اندازی و طراحی سایت یکی از روش هایی بود که به وسیله آن بسیاری از کسب و کارها توانستند از شرایط بحران خارج شوند چرا که در آن زمان استفاده از خدمات اینترنتی بهترین گزینه بود و پس از آن نیز راه اندازی شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از روش های موثری بود که در آن زمان به کمک صاحبان مشاغل آمده بود و بسیاری از آن ها به کسب و کار خود رونق دوباره دادند.

در ادامه همراه ما باشید تا راه هایی برای افزایش فروش در زمان رکود اقتصادی را بررسی کنیم و به کمک آن ها رونق دوباره ای به فروش خود بدهید.

چرا عده ای در شرایط بحران رشد می کنند؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که در شرایطی که شما و اکثر کسب و کارها دچار بحران اقتصادی هستید بعضی از صاحبان مشاغل فروش بسیار خوبی را تجربه می کنند و رکود و بحران شامل حال آن ها نمی شود.

یکی از عمده علت هایی که وجود دارد و باعث می شود عده ای در این شرایط رشد کنند این است که متفاوت فکر می کنند و شرایط به وجود آمده را به عنوان یک فرصت در نظر می گیرند که به وسیله آن بتوانند رشد کرده و از دیگر رقبای خود پیشی بگیرند.

نکته جالبی که وجود دارد این است که کسب و کارهایی که می توانند از شرایط به وجود آمده به نحو احسن استفاده کنند همیشه جزو برند های ماندگار شده اند و با داشتن استراتژی فروش در زمان رکود توانسته اند کسب و کاری بسیار بهتر از گذشته را برای خود به وجود بیاورند.

اما به طور کلی می توانیم بگوییم که این افراد دو ویژگی مهم را با خود دارند:

  1. این افراد کسانی هستند که فرصت ها را به خوبی می شناسند و بر مبنای فرصت هایی که می شناسند وارد بازار می شوند.
  2. آن ها تغییرات را به خوبی شناسایی می کنند و متناسب با تغییرات رفتاری مصرف کننده، استراتژی های خود را تغییر می دهند.

استراتژی بازاریابی مناسب در زمان رکود اقتصادی

در حال حاضر رشد جهانی تا حدودی کاهش یافته است و این موضوع خود باعث شده است که اقتصاد جهانی به مرحله رکود برسد، با توجه به شرایط پیش آمده بازاریابی به عنوان یک عامل مهم در توسعه اقتصادی مطرح شده است.

از طرفی دیگر عناصر تاثیرگذار در استراتژی بازاریابی آنلاین بهترین روش نجات دهنده است که شرکت ها و کسب و کارهای مختلف باید از این روش ها برای ارتقا و خارج شدن از رکود استفاده کنند که در ادامه به معرفی بهترین روش ها در زمان رکود اقتصادی می پردازیم.

راه اندازی سایت

اولین و یکی از بهترین روش هایی که به شما در زمان رکود اقتصادی کمک می کند راه اندازی سایت است، چرا که به وسیله یک وب سایت می توانید محصولات و خدمات خود را به کاربران ارائه دهید و با استفاده از بازاریابی در شرایط رکود فرآیندهایی را اعمال کنید که بتوانید فروش داشته باشید و کسب و کار خود را نجات دهید.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

دومین استراتژی بازاریابی که در زمان رکود اقتصادی به کمک کسب و کارها می آید این است که در شبکه های اجتماعی خدمات و یا محصولات خود را برای کاربران به ارائه بگذارند. بازاریابی در شبکه های اجتماعی مزایای بی شماری دارد که می توان به مهم ترین آن ها اشاره کرد:

  1. کمک به برندسازی
  2. رشد درآمد
  3. تقویت تعامل در برند
  4. افزایش ترافیک برای وب سایت

از طرفی دیگر واقعیتی که نمی توانیم آن را نادیده بگیریم این است که امروزه اکثر افراد بیشتر زمان خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و این انتظار را دارند که برندهای محبوب خود را در آن شبکه های اجتماعی ببینند که هدف اصلی از بازاریابی شبکه های اجتماعی آگاهی از برند، افزایش فروش و افزایش بازدید سایت است.

استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی در زمان رکود اقتصادی مزایای بی شماری را برای کسب و کار و خدمات شما به همراه دارد که بهترین شغل در زمان رکود اقتصادی فعالیت در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فعالیت آنلاین می باشد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

استراتژی های فروش و دیجیتال مارکتینگ

استراتژی های فروش و بازاریابی برنامه هایی است که به شما کمک می کند به اهدافی که برای کسب و کار خود دارید برسید و در این مسیر از ابزارهای موجود استفاده می کنند.

این استراتژی ها به شما کمک می کنند که کار شما نظم بگیرد و یک روند کاری مشخص را طی کنید و در این مسیر برند شما دیده شود و با استفاده از این استراتژی ها به اهدافی که برای کسب و کار خود تعیین کرده اید می رسید.

هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسته به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد. در ادامه به معرفی و توضیح استراتژی های فروش و دیجیتال مارکتینگ برای می پردازیم.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت یکی از اساسی ترین روش های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید که باعث بهبود وب سایت و دیده شدن آن به صورت ارگانیگ در صفحه اول گوگل می شود که این فرآیند با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف این اطمینان را به وجود می آورد که وب سایت شما برای مرتبط ترین جستجوها در بهترین جایگاه قرار می گیرد.

در واقع هوش مصنوعی که برای گوگل و موتور های جستجوی آن در حال فعالیت است به دنبال بهترین وب سایت ها می گردد که آن ها را در اختیار کاربران قرار دهد و به این طریق می توانید مشتریان بالقوه خود را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

سئو و بهینه سازی وب سایت انواع مختلفی دارد که هر کدام از این روش ها نقش موثری را در استراتژی های فروش و دیجیتال مارکتینگ ایفا می کنند .

سئو داخلی

سئو داخلی به بهینه سازی صفحات وب با هدف بهبود رتبه و جلب ترافیک می پردازد و همچنین این سئو تمرکز بر بهینه سازی محتوا و کدهای دستوری HTML در تلاش هستند که صفحه وب سایت مورد نظر را به طریقی بهینه کنند که موتورهای جستجو و کاربران به راحتی بتوانند به درک درستی از محتویات صفحه برسند.

سئو خارجی

سئو خارجی تکنیک هایی است که خارج از صفحه وب سایت انجام می شود و هدف اصلی از انجام آن این است که موجب ایجاد اعتماد و اعتبار بیشتر برای صفحه وب سایت هم از نظر کاربران و هم از نظر موتورهای جستجو شود.

سئو تکنیکال

به فرآیند بهینه سازی جنبه های فنی وب سایت گفته می شود که باعث بهبود رتبه وب سایت می شود و به خزنده های موتورهای جستجو در بهتر پیدا کردن یک وب سایت کمک می کنند.

سئو محلی

گزینه دیگری که با استفاده از حضور در فضای مجازی و آنلاین می توانید مشتریان بیشتری را در زمان رکود اقتصادی جذب کنید و در واقع خود را از این بحران خارج کنید این است که برای افزایش نمایش در جستجوی محلی بهینه کنید.

به این معنی که وقتی شخصی در یک شهر و یا منطقه خاصی در حال جستجو است نتایج نزدیک به موقعیت جغرافیایی برای آن به نمایش گذاشته می شود و این گونه مشتریان و کاربران بیشتری کسب و کار شما را می شناسند.

سئو محلی

تبلیغات در گوگل

یکی از روش هایی که به وسیله آن بتوانید در رتبه اول گوگل قرار بگیرید و از آن طریق فروش خدمات و محصولات بیشتری داشته باشید این است که از تبلیغات در گوگل استفاده کنید که همان گوگل ادز است.

تبلیغات در گوگل خود نیز دارای دو دسته بندی است که شامل موارد زیر می شود:

  1. تبلیغات نمایشی: در این روش تبلیغات شما در وب سایت هایی که با گوگل همکاری دارد نشان داده می شوید.
  2. تبلیغات در جستجو: در این روش تبلیغات گوگل صفحه وب سایت شما را در فهرست جستجوهای خود قرار می دهد و به کاربران نمایش می دهد.

به طور کلی تبلیغات در گوگل به صورت کلیکی انجام می شود و به ازای هر کلیک مبلغی از حساب شما کسر می شود و تا زمان مشخصی تبلیغات شما در فهرست موتور های جستجو دیده می شود و به این صورت شما فروش در شرایط بحران را می توانید تجربه کنید.

بزرگترین مزیتی که تبلیغات در گوگل دارد این است که کاربران به صورت دقیق هدف گیری می شوند و شما می توانید به طور دقیق مشخص کنید که تبلیغات برای چه کسانی و در چه زمانی به نمایش گذاشته شود و حتی جنسیت و رده سنی آن ها را نیز می توانید مشخص کنید.

نکته ای که وجود دارد این است که در کنار صفحه شما علامتی به عنوان تبلیغ بودن مشخص می شود و این پیام را به کاربران می رساند که این صفحه با پرداخت هزینه در صفحه اول گوگل به نمایش درآمده است.

تبلیغات در گوگل یکی از روش های موثری است که در استراتژی فروش و دیجیتال مارکتینگ از آن نام می بریم و در شرایط رکود اقتصادی استفاده از آن می تواند باعث جهشی در فروش خدمات و محصولات شما باشد.

سخن آخر

واقعیت این است که فروش در دوران رکود با چالش های بسیاری همراه است و یک فروشنده فراز و نشیب های بسیاری را در این مسیر باید تحمل کند اما چاره ای وجود ندارد جز این که با آگاهی، راه هایی را که می تواند این بحران را برای شما به یک موقعیت جهت کسب جایگاهی بهتر از قبل تبدیل کند بشناسید و جسورانه در آن قدم بگذارید.

لینک کوتاه: https://armanekasbokar.ir/?p=18265

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 5 =

  • ×