» چهره ها » بنیانگذاران توریک
توریک
چهره ها

بنیانگذاران توریک

دی ۱۷, ۱۴۰۲ 2۰120

بنیانگذاران توریک، رضا ذوالفقاری و عباس جعفری هستند.

**رضا ذوالفقاری**

رضا ذوالفقاری متولد ۱۳۶۵ در تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران است. ذوالفقاری از سال ۱۳۸۷ به تجارت الکترونیکی علاقه‌مند شد و در سال ۱۳۹۰ کسب‌وکار خود را در این زمینه آغاز کرد. او در سال ۱۳۹۵ شرکت دیجی‌کالا را تاسیس کرد و در سال ۱۳۹۹ شرکت توریک را نیز تأسیس کرد.

**عباس جعفری**

عباس جعفری متولد ۱۳۶۳ در تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه تهران است. جعفری از سال ۱۳۸۹ به تجارت الکترونیکی علاقه‌مند شد و در سال ۱۳۹۰ به شرکت دیجی‌کالا پیوست. او در سال ۱۳۹۵ به عنوان مدیر محصول دیجی‌کالا فعالیت می‌کرد و در سال ۱۳۹۹ شرکت توریک را نیز تأسیس کرد.

**ایده اولیه توریک**

ایده اولیه توریک در سال ۱۳۹۸ در یکی از جلسات طوفان فکری (Brainstorming) کارشناسان دیجی‌کالا مطرح شد. در این جلسه، کارشناسان دیجی‌کالا به دنبال راهکاری برای ایجاد یک بازار آنلاین عادلانه و مقرون‌به‌صرفه برای خرید و فروش کالاها و خدمات مختلف بودند.

ایده اولیه این بود که یک پلتفرم آنلاین ایجاد شود که در آن امکان خرید و فروش کالاها و خدمات مختلف برای همه افراد، بدون محدودیت‌های جغرافیایی و قانونی، فراهم شود. همچنین این پلتفرم باید به گونه‌ای طراحی شود که قیمت کالاها و خدمات در آن عادلانه و مقرون‌به‌صرفه باشد.

**توسعه توریک**

پس از مطرح شدن ایده اولیه توریک، تیمی از کارشناسان دیجی‌کالا کار بر روی توسعه این پلتفرم را آغاز کردند. این تیم پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، در نهایت موفق به طراحی و توسعه پلتفرم توریک شد.

توریک در اسفند ۱۳۹۹ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا، این پلتفرم فقط امکان خرید و فروش کالاهای دست دوم را فراهم می‌کرد. اما در اردیبهشت ۱۴۰۱، توریک با تغییر رویه خود از یک پلتفرم درج آگهی به پلتفرم مارکت‌پلیسی تبدیل شد که امکان خرید و فروش بی‌واسطه کالاها و خدمات را فراهم می‌کند.

**توریک در حال حاضر**

در حال حاضر، توریک بیش از ۲۷ هزار صفحه فروشگاهی دارد که در آن هر کسب‌وکاری کالای مورد نظر خود را به فروش می‌رساند. عمده این فروشگاه‌ها شامل:

* کسب‌وکارهای کوچک و متوسط
* کسب‌وکارهای روستایی و فروشندگان کالاهای بومی ‌محلی
* کسب‌وکارهای خانگی
* همین طور کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی یا فضای مجازی

کسب‌وکارهایهایی که در توریک صفحه فروشگاهی دارند، در صورت تمایل می‌توانند کالاهای خود را در کنار محصولات مشابه در پلتفرم دیجی‌کالا به نمایش گذارند.

توریک قصد دارد در آینده، محصولات و خدمات جدیدی مانند:

* **امکان خرید و فروش کالاهای صادراتی:** توریک قصد دارد با توسعه بازارهای صادراتی خود، امکان خرید و فروش کالاهای ایرانی را برای مشتریان خارجی فراهم کند.
* **امکان خرید و فروش محصولات و خدمات دیجیتال:** توریک قصد دارد با توسعه بخش محصولات و خدمات دیجیتال خود، امکان خرید و فروش محصولاتی مانند نرم‌افزار، موسیقی، فیلم و بازی را برای مشتریان فراهم کند.
* **امکان خرید و فروش محصولات و خدمات خرده‌فروشی:** توریک قصد دارد با توسعه بخش محصولات و خدمات خرده‌فروشی خود، امکان خرید و فروش محصولاتی مانند مواد غذایی، پوشاک و لوازم خانگی را برای مشتریان فراهم کند.

توریک با برنامه‌ریزی‌های خود، قصد دارد به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین کالاها و خدمات در ایران تبدیل شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×