» رشد کسب و کار » به منظور ساماندهی و ارزیابی بهتر رسوبات و بار عبوری در کشتی‌های لایروب، سامانه‌ای برای اندازه‌گیری غلظت رسوب و میزان بار عبوری طراحی و اجرا شد.
به منظور ساماندهی و ارزیابی بهتر رسوبات و بار عبوری در کشتی‌های لایروب، سامانه‌ای برای اندازه‌گیری غلظت رسوب و میزان بار عبوری طراحی و اجرا شد.
رشد کسب و کار

به منظور ساماندهی و ارزیابی بهتر رسوبات و بار عبوری در کشتی‌های لایروب، سامانه‌ای برای اندازه‌گیری غلظت رسوب و میزان بار عبوری طراحی و اجرا شد.

آبان ۲۷, ۱۴۰۲ 5۰130

به گزارش خبرگزاری کسب و کار نیوز از منابع ایسنا، دکتر حسین موسی‌زاده، دانشیار در رشتهٔ مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه تهران، دربارهٔ ضرورت نصب سامانهٔ غلظت‌سنجی بر روی کشتی‌های لایروب برای اندازه‌گیری غلظت رسوب اطلاعات مفیدی ارائه کرده است. او اظهار داشته که تجهیز کشتی‌های لایروب به سامانهٔ غلظت‌سنج، اطلاعات غلظت رسوب (لای) را به صورت بی‌سیم به اتاق کاپیتان کشتی ارسال کرده و از این طریق امکان نظارت بهتر بر میزان رسوب‌ها فراهم می‌شود. این تجهیزات به منظور افزایش بازده مصرف سوخت، بهینه‌سازی زمان لایروبی، بهینه شدن استفاده از نیروی انسانی، و جلوگیری از استهلاک کشتی لایروب از اهمیت زیادی برخوردار است.

در خصوص ویژگی‌های سامانه توسط محققان دانشگاه تهران، دکتر موسی‌زاده اطلاعات بیشتری ارائه داده و بیان کرده است که این سامانه، پس از طراحی، بکارگیری، و تست در آزمایشگاه مکاترونیک گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه تهران، نشان داده است که می‌تواند تا ۵۰ درصد افزایش بازدهی عملیات لایروبی را به ارمغان آورد. همچنین، تست عملیاتی و میدانی این سامانه بر روی یک کشتی لایروب در بندر امیرآباد بهشهر اجرا شده و نتایج نشان داده‌اند که سامانه دارای کارایی بسیار خوبی است و نتایج آزمایشگاهی ثابت کرده شده‌اند.

در پایان، دکتر موسی‌زاده به امید حمایت مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی از تجهیزات مورد نیاز برای انجام این پژوهش اشاره کرده و انتظار می‌رود که سامانه‌های اندازه‌گیری غلظت رسوب و بار عبوری در مقیاس لایروبی، به کمک این پشتوانه‌ها، در کشتی‌های لایروب به صورت گسترده‌تری به کار گرفته شوند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×