» اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان » ثبت ۶ میلیون تردد دریایی تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
بندر
اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان

ثبت ۶ میلیون تردد دریایی تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

فروردین ۱۹, ۱۴۰۳ 2۰146

سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳، از انجام ۶ میلیون تردد دریایی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ماه‌ امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اله‌مراد عفیفی‌پور گفت:

در این طرح ۵۰ فروند شناور مسافری، ۴۷ فروند شناور مخصوص حمل خودرو و ۱۲ هزار و ۵۰۰ فروند شناور و قایق تفریحی ساماندهی شدند و خدمات‌رسانی کردند.
از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا صبح ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری، ۶ میلیون تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۴۷ هزار خودرو بین بنادر به‌ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابه‌جا شد.
نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی در آمار مشاهده نمی‌شود.
با توجه به رصد، پایش و حضور میدانی افراد درگیر در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ که افزون بر ۲ هزار نفر نیروهای سازمان بنادر و دریانوردی در ستاد و بنادر کشور بود، با حادثه قابل توجهی روبه‌رو نبودیم.
در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ چند روزی با شرایط نامساعد جوی روبه‌رو بودیم، با اطلاع‌رسانی جامع و گسترده انجام شده، شرایط مدیریت شد و مشکل جدی پیش نیامد.
ثبت ۶ میلیون تردد دریایی در نوروز ۱۴۰۳ نشان‌دهنده رغبت مردم به سفرهای دریایی و ظرفیت بالای بنادر کشور برای ارائه خدمات به گردشگران است.

توسعه زیرساخت‌های بندری و ایجاد امکانات رفاهی برای مسافران می‌تواند زمینه را برای رونق بیشتر صنعت گردشگری دریایی در کشور فراهم کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

×
  • ×