» استارتاپ » مادران استارتاپی!
مادران استارتاپی!
استارتاپ

مادران استارتاپی!

آذر ۱۶, ۱۴۰۲ 3۰109

در سال ۲۰۱۶، دو مادر کارآفرین به نام‌های کیتی مسی و سارا هسز تصمیم گرفتند که با توجه به تجربیات شخصی خود از مادران، یک کسب‌وکار به نام Mush را راه بندازند.

وقتی که می‌خواهیم در آسمان‌پرستارها، مادران مشغول کار باشند، اغلب با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. این دو مادر هم خودشان این چالش‌ها را تجربه کرده بودند و به نظرشان مسائل زندگی مادران یک چیز شگفت‌انگیز و در عین حال خنده‌دار بود.

در یک روز بارانی، کیتی و سارا همدیگر را در زمین بازی کودکان ملاقات کردند. هر دوی آنها کودکان نوپا و تازه متولد‌شده داشتند، اما با وجود شرایط مشابه، از کمک یکدیگر بهره نمی‌بردند. احساس تنهایی و انفراد، یکی از مواردی بود که در مادران رایج بود و تصمیم به فراهم‌کردن امکان ارتباط بین مادران گرفتند. این ایده شکل گرفت و با ایجاد کسب‌وکار Mush، آنها توانستند به مادران فرصتی برای اشتراک تجربیات و کمک به یکدیگر را فراهم کنند.

وقتی کیتی مسی و سارا هسز شماره تماس یکدیگر را گرفته و ارتباط شان ادامه یافت، دریافتن یک تماس ساده چقدر می‌تواند از بین ببردن حس تنهایی کمک‌کننده باشد. در طول هفته‌های بعدی چندین مرتبه دیگر یکدیگر را ملاقات کردند و درک کردند که داشتن این امکان چقدر می‌تواند به مادران کمک کند.

از این زمان، آنها تصمیم گرفتند راهی برای ارتباط دوستانه بین مادرانی ایجاد کنند که فرزندان در سنین مشابه دارند. کیتی مسی قبلاً به عنوان کارگزار سهام و سارا هسز به عنوان مجری برنامه‌های تبلیغاتی فعالیت داشتند.

حتی اگر در ابتدا دسترسی به سرمایه‌گذاری برایشان دشوار بود، اما با اعتماد نخستین سرمایه‌گذار به آنها، امکان ارتباط با سایرین را پیدا کردند.

آنها در این مرحله موفق به جلب ۲۵۰ هزار پوند سرمایه شدند. این سرمایه به عنوان هزینه پرورش طرح توسط Mustard Seed و SEIS فراهم شده بود. این سرمایه تا مدت کوتاهی، حدود ۶ ماه، کارشان را پشتیبانی کرد.

در ابتدا، آنها اپلیکیشن مخصوص خود را برای گوشی‌های هوشمند طراحی کردند. عرضه این اپلیکیشن باعث جلب توجه زیادی در سطح ملی شد و تنها در چند ماه موفق به جذب ۳۰ هزار کاربر از شهرهای مختلف دنیا شدند.

در نتیجه، کیتی مسی و سارا هسز تصمیم گرفتند مسیر جمع‌آوری سرمایه جمعی را امتحان کنند و با استفاده از پلتفرم Crowdcube، حدود ۱ میلیون پوند سرمایه جذب کنند. این دو مادر از ابتدا با توزیع دستی برگه‌های تبلیغاتی شروع به کار کردند و آنها را در زمین‌های بازی قرار دادند. اما با عرضه اپلیکیشن خود و معرفی آن تحت عنوان “اپی که دوستش داریم”، همه کارها از طریق اپلیکیشن پیش رفت.

شبکه‌های معتبری همچون بی‌بی‌سی، دیلی‌میل، ساندی‌تایمز و گاردین اخبار آنها را پوشش دادند که باعث شد مسیر دسترسی آنها با مخاطبان سهولت یابد. در نتیجه، آنها به جذب سرمایه‌گذاران موفق شدند.

کیتی و سارا در این مسیرها به چالش‌های زیادی برخورد کردند، اما با تلاش و اصرار، موفق به جلب توجه سرمایه‌گذاران شدند. حتی با داشتن دو فرزند خردسال، موفق به ادامه مسیر کاری خود شدند و در اکتبر ۲۰۱۷ به کاخ باکینگهام دعوت شدند تا در بحث درباره سلامت روان مادران شرکت کنند.

در سال ۲۰۱۸، آنها پیشنهاد تالیف کتاب “The Mumsition” را دریافت کردند و هر دو به ارائه برنامه‌ها در جلسات TedTalk اختصاص دادند. اکنون شرکت آنها بیش از ۱۰ کارمند دارد و فعالیت خود را در لندن ادامه می‌دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×