» اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان » افشاگری یک وب‌سایت، باعث تعطیل‌شدن دومین استودیو بازی‌سازی بزرگ بریتانیا شد
افشاگری یک وب‌سایت، باعث تعطیل‌شدن دومین استودیو بازی‌سازی بزرگ بریتانیا شد
اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان

افشاگری یک وب‌سایت، باعث تعطیل‌شدن دومین استودیو بازی‌سازی بزرگ بریتانیا شد

فروردین ۲۸, ۱۴۰۳ 2۰66

افشاگری یک وب‌سایت به نام کوتاکو، در تعطیلی استودیو بازی‌سازی Possibility Space، دومین استودیو بزرگ بازی‌سازی بریتانیا، نقش داشت.

این اتفاق در ماه مارس ۲۰۲۳ رخ داد، زمانی که کوتاکو گزارش داد که Possibility Space در حال کار بر روی یک بازی جدید برای پلی‌استیشن ۵ است که با مشکلات زیادی روبرو بوده و احتمالاً با تأخیر قابل توجهی عرضه خواهد شد. این گزارش همچنین ادعاهایی را مبنی بر سوء مدیریت و فرهنگ کاری سمی در استودیو مطرح کرد.

پس از انتشار این گزارش، سونی، ناشر بازی، قرارداد خود را با Possibility Space فسخ کرد و این استودیو مجبور به تعطیلی شد. جف استرین، بنیانگذار و مدیر عامل Possibility Space، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این استودیو “به دلیل شرایط غیرقابل پیش‌بینی” در حال تعطیلی است.

با این حال، بسیاری از افراد در صنعت بازی‌سازی معتقدند که افشاگری‌های کوتاکو نقش مهمی در این تعطیلی ایفا کرده است. این گزارش‌ها باعث شد که سرمایه‎‌گذاران و شرکای کلیدی از Possibility Space دلسرد شوند و در نهایت منجر به فروپاشی استودیو شد.

تعطیلی Possibility Space ضربه بزرگی به صنعت بازی‌سازی بریتانیا بود. این استودیو به خاطر بازی‌های State of Decay 2 و Sosnovska MD شناخته شده بود و استعدادهای زیادی را در خود جای داده بود.

این اتفاق نشان می‌دهد که افشاگری‌ها در صنعت بازی‌سازی می‌توانند عواقب قابل توجهی داشته باشند. استودیوهای بازی‌سازی باید مراقب باشند که اطلاعات محرمانه را فاش نکنند، زیرا این کار می‌تواند به شهرت آنها آسیب برساند و حتی منجر به تعطیلی آنها شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×