» آموزشی و عمومی » ۵ عبارت انگلیسی که مدیران موفق هر روز استفاده میکنند
۵ عبارت انگلیسی که مدیران موفق هر روز استفاده میکنند

۵ عبارت انگلیسی که مدیران موفق هر روز استفاده میکنند

28 آبان 1404 3۲33

مدیر خوب با رئیس از زمین تا آسمان فرق دارد. مدیران موفق خوش‌بین و در عین حال منطقی هستند و با بازخوردهای سازنده، تیم را به جلو می‌برند. یکی از رازهای مهم مدیران موفق، مهارت ارتباطی و استفاده از عبارت انگلیسی مدیران است؛ سخنانی که مثل سوخت موتور برای کارمندان عمل می‌کند. اگر انگلیسی زبان اولتان نیست، باید بتوانید از کلمات دقیق و تاثیرگذار استفاده کنید. در این مطلب با ۵ عبارت کلیدی آشنا می‌شوید که هر مدیر موفق باید آن‌ها را بداند.

عبارات انگلیسی مدیران برای موفقیت شغلی مهم هستند؟

اگر فکر می‌کنید دانستن اصطلاحات مدیریت و عبارات انگلیسی در جلسات کاری به زبان انگلیسی فقط مخصوص جاب آفرهای بین‌المللی است، اشتباه می‌کنید! حتی اگر تمام نیروهایتان فارسی‌زبان باشند، باز هم استفاده از معادل‌های درست و اصطلاحات مدیریتی، به حرف‌های شما اعتبار می‌دهد؛ علاوه بر این می‌توانید میان جملات فارسی خود یک عبارت انگلیسی هوشمندانه به کار ببرید تا لحن مدیریتی‌تان تأثیرگذارتر شود.

در هر حال، این عبارات ساده می‌توانند شما را در نگاه تیم حرفه‌ای‌تر جلوه دهند و به تصمیم‌ها و حرف‌هایتان وزن بیشتری بدهد. اگر هم با نیروهای انگلیسی زبان سروکار دارید که دانستن عبارات مدیریتی انگلیسی از نان شب واجب‌تر است.

۵ عبارت انگلیسی مدیریتی که هر مدیر موفق باید بداند

در ادامه ۵ عبارت انگلیسی مدیران موفق به همراه کاربردها و ترجمه هر یک را آوردیم:

۱. My expectations for you are

معنی: انتظارات من از شما این است که…

متأسفانه تعداد کمی از مدیران می‌توانند اهداف و انتظارات خود را به‌روشنی بیان کنند. به همین دلیل است که حدود ۸۰٪ مشکلات عملکرد تیم به دلیل نبود شفافیت در انتظارات به وجود می‌آید. مدیران خوب به جای اینکه گفتن «Let me give you some feedback.» (می‌خواهم به شما بازخورد بدهم) می‌گویند: «Let’s talk about your progress,» (بیایید درباره پیشرفت شما صحبت کنیم). بنابراین انتظارات خود را واضح بیان کنید تا تیم هم با انگیزه بیشتری جلو برود.

۲. I want to be completely transparent with

معنی: می‌خواهم کاملا شفاف با شما صحبت کنم.

وقتی در حال حل یک مشکل یا تاکید بر روی نکته مهمی هستید از این عبارت استفاده کنید. بسیاری از مدیران اشتباه می‌کنند و به جای آن می‌گویند: «I’m going to be totally honest with you» (می‌خواهم کاملا صادق باشم) این جمله اصلا حس خوبی منتقل نمی‌کند، چون ناخودآگاه نشان می‌دهد که در مواقع دیگر صادق نیستید. بنابراین بجای تأکید بر صداقت، روی شفافیت تمرکز کنید.

عبارات انگلیسی مدیران برای موفقیت شغلی

۳. Let’s try it your way

معنی: بیایید آن را به روش شما امتحان کنیم.

این جمله زمانی استفاده می‌شود که یکی از اعضای تیم ایده‌ای ارائه داده و شما می‌خواهید آن را به مرحله‌ اجرا برسانید. با گفتن این عبارت، به او نشان می‌دهید که ایده‌اش ارزشمند است و شما به عنوان مدیر حاضر هستید به آن فرصت بدهید.

این عبارت پیام اعتماد و همکاری را منتقل می‌کند. شما با این کار، بخشی از اختیار تصمیم‌گیری را به کارمند می‌سپارید و او را توانمند می‌کنید. در عین حال، به طور ضمنی یادآوری می‌کنید که مسئولیت نتایج اجرای ایده هم بر عهده‌ی اوست.

۴. Let me turn the question around and ask you

معنی: اجازه دهید سؤال را برگردانم و از شما بپرسم.

بخاطر دارم سوالی داشتم که فکر می‌کردم فقط رئیس می‌تواند جواب بدهد، پس با عجله سراغش رفتم. سؤال را پرسیدم و او همان سؤال را به شیوه‌ای دیگر از من پرسید؛ آن را با لحنی دیگر بیان کرد و از زاویه‌ متفاوتی مطرح نمود. در هر صورت، من مجبور شدم به همان پرسشی که خودم آورده بودم جواب بدهم و همیشه به درک تازه‌ای از مسئله رسیدم.

به همین دلیل است این جمله یکی از هوشمندانه‌ترین عبارات انگلیسی مدیران است که نشان می‌دهد شما موضوع مطرح‌ شده را ارزشمند می‌دانید و به نظر و دیدگاه فرد مقابل احترام می‌گذارید. به جای اینکه سریع پاسخی بدهید، با برگرداندن سؤال به او کمک می‌کنید بیشتر فکر کند و دیدگاه خودش را بیان کند.

۵. I really don’t have an answer for that right now

معنی: در حال حاضر پاسخی برای آن ندارم.

هیچ مدیری نمی‌تواند پاسخ تمام مسائل را بداند. اگر از این عبارت انگلیسی مدیران استفاده کنید، نشان می‌دهید که به اندازه‌ کافی فروتن هستید تا اعتراف کنید پاسخ را نمی‌دانید؛ و در عین حال تمایل دارید راه‌حل مناسب را پیدا کنید. استفاده از این عبارت به مدیران موفق فرصت می‌دهد بدون فشار و عجله، تصمیم یا راه‌حل بهتری پیدا کنند. علاوه بر این، چنین شفافیتی اعتماد تیم را افزایش می‌دهد و نشان می‌دهد که تصمیم‌های شما بر پایه‌ بررسی و تحلیل دقیق گرفته می‌شوند، نه آنی و بر اساس حدس‌ و گمان.

عبارات انگلیسی مدیران برای موفقیت شغلی

چطور می‌توان عبارات انگلیسی مدیران را سریع‌تر یاد گرفت؟

این ۵ عبارت انگلیسی مدیران که بررسی کردیم تنها بخش کوچکی از دنیای بزرگ اصطلاحات تخصصی مدیریت هستند. حقیقت این است که با حفظ کردن چند جمله نمی‌توانید به تسلط برسید. اگر قصد دارید در جلسات بین‌المللی بدرخشید، قراردادهای بهتری ببندید یا در مکالمات انگلیسی در سفرهای کاری موفق‌تر عمل کنید، به یک دوره جامع زبان نیاز دارید.

آکادمی لینگانو با هدف ساده کردن مسیر یادگیری زبان کار خودش را شروع کرده و تا امروز رضایت بیش از ۴۵ هزار زبان آموز را جلب کرده است. دوره‌های متنوع لینگانو برای هر فردی با هر هدفی طراحی شده‌اند؛ دوره‌های جامع زبان، دوره آیلتس و دوره آموزش زبان انگلیسی برای کسب و کار لینگانو، تنها بخشی از انواع دوره‌ها هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید ره چند ساله یادگیری زبان را در ۶ ماه طی کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به وبسایت آکادمی زبان لینگانو بزنید و نمونه تدریس استادان را ببینید.

لینک کوتاه: https://armanekasbokar.ir/?p=122810

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. سعید

    این عبارت‌هایی که معرفی کردید خیلی کاربردی هستن، اما به نظرتون استفاده ازشون در محیط‌ کار ایرانی مصنوعی به‌نظر نمی‌رسه؟ مخصوصاً وقتی تیم خیلی انگلیسی‌محور نیست.

    • کارشناس روابط عمومی

      استفاده افراطی بله ممکنه مصنوعی باشه، اما اگر در موقعیت درست و حداقلی استفاده بشه، بیشتر حس حرفه‌ای بودن منتقل می‌کنه تا تکلف. هدف این عبارات تقویت شفافیت و مدیریت ارتباطه، نه انگلیسی صحبت‌کردنِ کامل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دو =

  • ×