» بازرگانی و گمرک » ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی به زیرساخت فرهنگی نیاز دارد
ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی به زیرساخت فرهنگی نیاز دارد

ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی به زیرساخت فرهنگی نیاز دارد

31 مرداد 1404 1۰7

به گزارش بازار، رئیس اتاق ایران در حاشیه برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و اشاره به ظرفیت بالای کشور در این صنعت، گفت: بالغ بر ۹۰ درصد مواد اولیه مربوط به مربوط به مصالح ساختمانی در داخل کشور وجود دارد، بنابراین ساخت و تولید انواع مصالح برای کشور ارزآوری و اشتغال‌زایی بالایی دارد و در عین حال تولید ارزش‌افزوده می‌کند.

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران به ظرفیت بزرگ صنعت ساختمان در کشور اشاره کرد و افزود: در این بخش استانداردهای بین‌المللی به خوبی رعایت می‌شود و امکان صادرات آن فراهم است.

او برای صادرات به منطقه اوراسیا و دریافت مجوزهای لازم در این حوزه گفت: برای دریافت مجوزها و استاندارهای لازم و ایجاد زمینه‌های صادرات به منطقه اوراسیا در اتاق ایران دوره‌های آموزشی طراحی شده و صاحبان بنگاه‌ها می‌توانند با حضور در این دوره‌ها نیاز خود را به آنچه باید درباره اسناد و استانداردها بدانند، تأمین می‌کنند.

رئیس اتاق ایران همچنین به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی که چندین سال است توسط بنگاه‌های بزرگ مطرح شده و مطالعات گسترده‌ای روی آن صورت گرفته است، اشاره و تصریح کرد: ایجاد کنسرسیوم‌ها و تعریف فعالیت‌های مشارکتی در این این چارچوب به فرهنگ‌سازی نیاز دارد. با هم بودن و ایجاد کنسرسیوم‌ها نیاز دارد، بتوانیم فلسفه صحیح مشارکت در صادرات را درک کنیم و آنگاه واحدهای کوچک و متوسط هم زیر پوشش بنگاه‌های بزرگ‌تر قرار می‌گیرند و روند صادرات را گسترده می‌کنند.

لینک کوتاه: https://armanekasbokar.ir/?p=97916

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =

  • ×