» اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان » اپل توجه بیشتری به ویتنام نشان می‌دهد
اپل توجه بیشتری به ویتنام نشان می‌دهد
اخبار اکوسیستم استارتاپی ایران و جهان

اپل توجه بیشتری به ویتنام نشان می‌دهد

اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ 1۰50

در حالی که سامسونگ در حال حاضر سلطنت گوشی‌های هوشمند را در سال ۲۰۲۴ به دست آورده است، اپل در حال افزایش سرمایه‌گذاری و تعهد خود به ویتنام است. این امر نشان‌دهنده گرایش‌های زیر است:

افزایش سرمایه‌گذاری: تیم کوک، مدیرعامل اپل، در دیداری دو روزه به ویتنام متعهد به افزایش سرمایه‌گذاری و هزینه‌ها برای تامین‌کنندگان در این کشور شد. این امر به احتمال زیاد به ایجاد شغل بیشتر و تقویت روابط با شرکای تولید محلی منجر خواهد شد.
تمرکز بر تامین‌کنندگان: اپل در حال حاضر حدود ۲۰ میلیارد دلار در ویتنام هزینه می‌کند و تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است. با افزایش تمرکز بر تنوع زنجیره تامین خود در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی، ویتنام به عنوان گزینه‌ای جذاب ظاهر می‌شود.
حمایت دولتی: دولت ویتنام متعهد به حمایت از اپل از طریق ایجاد یک گروه کاری برای تسهیل تجارت و تشویق توسعه نیروی کار ماهر است. علاوه بر این، ویتنام در حال تلاش برای ارتقای زیرساخت‌های انرژی سبز خود است که با اهداف پایداری اپل همسو است.
فرصت‌های متنوع: ویتنام فراتر از تولید، فرصت‌هایی را در زمینه‌هایی مانند توسعه نرم‌افزار و محتوای خلاقانه ارائه می‌دهد. سفر اخیر کوک شامل دیدار با برنامه‌نویسان و تولیدکنندگان محتوای ویتنامی بود که نشان‌دهنده علاقه اپل به کاوش در این زمینه‌ها است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×