» بورس و سرمایه » انقلاب احتمالی گوشی‌های سونی؛ حذف برند اکسپریا و استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر
انقلاب احتمالی گوشی‌های سونی؛ حذف برند اکسپریا و استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر
بورس و سرمایه

انقلاب احتمالی گوشی‌های سونی؛ حذف برند اکسپریا و استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر

آذر ۱۹, ۱۴۰۲ 3۰88

به طبق شایعات جدیدی که درباره آینده سونی منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد که پس از حدود ۱۵ سال، سونی قصد دارد برند گوشی‌های هوشمند خود را تغییر دهد و دیگر از نام اکسپریا استفاده نکند. همچنین، شایعه دیگری می‌گوید که سونی در حال توسعه تجهیزات پیشرفته دوربین برای گوشی‌های هوشمند آینده خود است و احتمالاً در تلاش است تا فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر را به‌کار ببرد.

به گزارش های تازه، به نظر می‌رسد سونی در گوشی‌های آینده خود که از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده خواهند کرد، از نام اکسپریا دست برداری خواهد کرد. سونی برند اکسپریا را برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ با معرفی گوشی اکسپریا X1 معرفی کرد و آخرین گوشی این برند، اکسپریا ۱ V است که در اواسط سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

اگر سونی تصمیم بگیرد نام اکسپریا را پس از ۱۵ سال تغییر دهد، این مشابه اتفاقی است که اپل با آیفون یا سامسونگ با گلکسی خود کناره گیری می‌کنند. اما به احتمال زیاد، اگر سونی این تغییر را اعمال کند، گوشی‌های هوشمند جدید خود را با نام دیگری معرفی خواهد کرد.

اگر سونی تصمیم بگیرد نام اکسپریا را پس از 15 سال تغییر دهد، این مشابه اتفاقی است که اپل با آیفون یا سامسونگ با گلکسی خود کناره گیری می‌کنند. اما به احتمال زیاد، اگر سونی این تغییر را اعمال کند، گوشی‌های هوشمند جدید خود را با نام دیگری معرفی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که سونی در سال 2025 یک موبایل با فناوری دوربین زیر نمایشگر یا UDC را معرفی خواهد کرد. اگر این گزارش درباره تغییر نام محصولات صحت داشته باشد، این گوشی ممکن است به نام اکسپریا 1 VII عرضه شود. به تازگی گزارش شده است که اپل نیز با همکاری ال‌جی به ارائه فناوری UDC در آیفون‌ها تا سال 2027 علاقه‌مند است، اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سونی تا سال 2025 به این هدف خواهد رسید.

کلیتاً، سری اکسپریا به طور قابل‌توجهی در بازار آمریکا و جهانی موفقیتی نداشته است. با این حال، در سال 2018 و 2023، کاز هیرای، مدیرعامل سونی، اعلام کرده بود که شرکت ادامه خواهد داد و به تولید گوشی‌های هوشمند امتیاز می‌دهد، اگرچه سودآوری آنها مشکلی بوده است. در ابتدای سال 2023، تجزیه‌وتحلیل بازار نشان داد که گوشی‌های هوشمند سونی در رتبه 14 از بین 20 برند برتر قرار دارند.

به نظر می‌رسد که سونی در سال ۲۰۲۵ یک موبایل با فناوری دوربین زیر نمایشگر یا UDC را معرفی خواهد کرد. اگر این گزارش درباره تغییر نام محصولات صحت داشته باشد، این گوشی ممکن است به نام اکسپریا ۱ VII عرضه شود. به تازگی گزارش شده است که اپل نیز با همکاری ال‌جی به ارائه فناوری UDC در آیفون‌ها تا سال ۲۰۲۷ علاقه‌مند است، اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سونی تا سال ۲۰۲۵ به این هدف خواهد رسید.

کلیتاً، سری اکسپریا به طور قابل‌توجهی در بازار آمریکا و جهانی موفقیتی نداشته است. با این حال، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۳، کاز هیرای، مدیرعامل سونی، اعلام کرده بود که شرکت ادامه خواهد داد و به تولید گوشی‌های هوشمند امتیاز می‌دهد، اگرچه سودآوری آنها مشکلی بوده است. در ابتدای سال ۲۰۲۳، تجزیه‌وتحلیل بازار نشان داد که گوشی‌های هوشمند سونی در رتبه ۱۴ از بین ۲۰ برند برتر قرار دارند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×