راههای کسب درآمد
افراد بسیاری علاقهمند به داشتن ثروت زیاد هستند، اما بدون انجام کاری برای آن انتظار میکشند؛ زیرا منتظر رخداد خاصی هستند. برخی از آنها منتظر بهبود شرایط تجارت هستند، برخی دیگر منتظر لحظه مناسبی هستند و در بیشتر موارد بدون هیچ دلیلی منتظرند و به راحتی کارهایی که امروز میتوانند انجام دهند را به فردا موکول میکنند. اغلب آنها شروع کار را به تعویق میاندازند؛ زیرا نمیتوانند آینده را به وضوح پیشبینی کنند. بنابراین برای مشورت به دوستان مراجعه میکنند. توصیههای بیشتری به افرادی که به یک سرمایهگذاری تجاری فکر میکنند، به شکل منفی داده میشود.
تنها شخصی که واقعاً صلاحیت دارد به شما توصیه کند که چه کاری میتوانید انجام دهید، خودتان هستید. شما خودتان را بهتر از هر کس دیگری میشناسید و تواناییها و تمایلات خود را بهتر از هر کس دیگری میدانید. تنها شما میتوانید بررسی کنید که برای دستیابی به موفقیت در یک کار چقدر مصمم هستید. در واقع، حدود ۹۰ درصد از موفقیت در کسبوکار و شغل به جرات و اعتماد به نفس بستگی دارد. اگر شجاعت و جرات لازم را داشته باشید، آماده خواهید بود تا در صورت نیاز هجده ساعت در روز کار کنید، به چالشها در نقاط سخت مقابله کنید و دربرابر انتقادها و نظرات منفی دیگران مقاومت کنید. هنگامی که دیگران شما را انتقاد میکنند و به شما میگویند وقتتان را هدر میدهید، شما به این گفتهها گوش نمیدهید و به جای آن تمرکز خود را بر موفقیت قرار میدهید. به عبارت دیگر، تصمیمگیریها و اقدامات شما تعیینکننده است و شما میتوانید بهترین توصیهگر برای خودتان باشید.
تمام کارآفرینان موفق معتقدند که برای دستیابی به موفقیت در کسبوکار و کسب درآمد بالا، نیاز به یک چارچوب و روش خاصی نیست و در واقع بستگی زیادی به انتخابهای شما دارد. اما در عین حال، وجود اصولی که افراد موفق آنها را پیروی کردهاند و از آنها استفاده کردهاند، نقش مهمی در موفقیت آنها ایفا کرده است.
همه ما تمایل داریم به سرعت به درآمد بالا برسیم و درنظر داریم چگونه یک کسبوکار موفق راهاندازی کنیم که درآمد زیادی داشته باشد. برای دستیابی به یک کسبوکار موفق، باید اصولی را رعایت کنیم که این اصول ما را به راه صحیح هدایت میکنند و احتمال خطا و اشتباه را کاهش میدهند. در ادامه، دانشگاه کسبوکار این اصول را برای شما معرفی میکند.
بسیاری از افراد مایل به کار و تلاش برای کسب درآمد هستند، اما به دلیل عدم داشتن هدف مشخص، نمیتوانند به موفقیت برسند. آنها مانند کسی هستند که با تفنگ ساچمهای شکار بزرگی را شکار میکنند. آنها تیراندازی زیادی انجام میدهند، اما به ندرت به هدف خود میرسند. در کنار پرداخت بهای موفقیت در کار سخت، مهمترین چیز داشتن یک هدف مشخص و روشن است.
بنابراین، اولین قدم برای رسیدن به موفقیت، تعیین هدفی است که میدانید میتوانید به آن برسید. پس از رسیدن به هدف اول، هدف بعدی خود را مشخص کنید و برای آن تلاش کنید. همچنین، در طول مسیر به یاد داشته باشید که پس از شروع یک کسبوکار، با دلسردیها و چالشهای زیادی مواجه خواهید شد. در این مواقع، هدف ملموس و دستیافتنی شما به عنوان یک هدف مرجع، به شما کمک میکند تا این دوره دلسردی را پشت سر بگذارید و به سمت موفقیت حرکت کنید.
در دنیای کسبوکار امروزی، برای دستیابی به موفقیت و کسب درآمد بیشتر، نیاز به دانش و توانایی در فروش کالاها و خدمات دارید. این روزها، فروش و بازاریابی یکی از جنبههای بسیار مهم در راه اندازی کسبوکار شخصی است. بنابراین، اولین قدم برای راهاندازی کسبوکار شما، کسب اطلاعات کافی در مورد عرضه و فروش محصولاتتان است. البته، نیازی به دانستن تمام جزئیات نیست، زیرا بسیاری از اطلاعات و دانش مورد نیاز در کتابها و منابع تجاری قابل دسترسی است. همچنین، تولیدکنندگان تجهیزات مورد نیاز برای شروع کسبوکار عموماً اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار میدهند. بنابراین، میتوانید از تجربیات و دانش دیگران استفاده کنید و همه آنچه لازم است درباره کسبوکاری که قصد راهاندازی آن را دارید بخوانید.
گاهی اوقات افرادی وجود دارند که به ایده کسب درآمد از طریق کتابها مسخره میشوند. آنها معتقدند که موفقیت در کسبوکار صرفاً به توانایی و قدرت تجاری فرد بستگی دارد و خواندن کتابها نقشی در آن ندارد. آنها به عنوان نمونه، افرادی را میآورند که هرگز در زندگی خود کتابی نخواندهاند، اما باز هم در تجارت موفق بودهاند. در حقیقت، این نگرش نادرست است و باید بر آن تأمل نکنید. در حقیقت، خواندن کتابها و منابع تخصصی میتواند به شما دانش و الهام لازم را بدهد و از تجربیات دیگران بهرهبرداری کنید. به همین دلیل، نباید تحت تأثیر این دیدگاهها قرار بگیرید و به جستجوی دانش و آموزش در مورد کسبوکارتان ادامه دهید.
اولین مرحله در راهاندازی یک کسبوکار موفق و داشتن عملی و مناسب است، به همین دلیل اگر در نظر دارید یک کسبوکار راهاندازی کنید، احتمالاً از قبل یک ایده درباره آنچه میخواهید آنلاین به فروش برسانید یا حداقل در بازاری که قصد ورود به آن را دارید، دارید. برای شروع، یک جستجوی سریع درباره شرکتهای موجود در صنعت مورد نظرتان انجام دهید و ببینید رهبران فعلی برندها چه اقداماتی انجام میدهند و چگونه میتوانید کار خود را بهبود بخشید. اگر احساس میکنید کسبوکار شما میتواند یک مزیت را ارائه دهد که شرکتهای دیگر انجام نمیدهند یا همان خدمات را به صورت سریعتر و با قیمت مناسبتر ارائه میدهید، دارای یک ایده قوی هستید و آماده ساختن یک طرح تجاری هستید.
همچنین، مهم است که بدانید چرا قصد راهاندازی کسبوکار خود را دارید. در این فرآیند، ممکن است مفید باشد بین دلایل شخصی و نیاز بازار تمایز قائل شوید. وقتی تمرکز شما بر رفع نیازهای بازار است، دامنه کسبوکار شما همیشه بزرگتر از یک کسبوکاری خواهد بود که برای رفع نیازهای شخصی طراحی شده است.